Edukacija – Izazovna ponašanja i učenje novih vještina

U nedjelju 11.11.2023. održan je zadnji ciklus edukacija IZAZOVNA PONAŠANJA I UČENJE NOVIH VJEŠTINA.
Edukacija je bila namijenjena za 9 stručnjaka koji rade s djecom s teškoćama u razvoju, korisnicima projekta s prisutnim izazovnim ponašanjima, a koji kroz svoj rad žele pomoći korisnicima i njihovim članovima obitelji da zamjene izazovna ponašanja onim funkcionalnim vještinama koje će im povećati kvalitetu života.
Na edukaciji su predstavljene teme:
* Kako odlučiti je li ponašanje prioritet za intervenciju
* Definicija ponašanja
* Prikupljanje podataka – kako prikupiti podatke, koliko dugo
* Zašto se neko ponašanje javlja
* Kojoj svrsi služi; Koja je uloga okoline
* Postavljanje konkretnih i mjerljivih ciljeva intervencije
* Kako smanjiti izazovna ponašanja i podučiti dijete zamjenskim vještinama
* Kako procijeniti uspješnost intervencije
* Što ako intervencija nije uspjela
Svako je ponašanje oblik komunikacije i ima svoju svrhu i razlog. Većina ljudi teško komunicira kada su uzrujani. Ovo je posebno izraženo kod osoba s teškoćama u komunikacijskom razvoju.
Iako neka izazovna ponašanja djeluju namjerno ili „manipulativno“ (npr. dijete otima igračku drugom djetetu, vrišti da dobije lizalicu), ona su najčešće uzrokovana prethodno naučenim obrascima te ograničenim repertoarom vještina koje dijete ima.
Zbog toga što je velik broj izazovnih ponašanja naučeno, te služi određenoj svrsi, na ponašanje možemo uvelike utjecati promjenom okolinskih faktora i podučavanjem novih vještina. Naša uloga u poučavanju funkcionalnih vještina je nezamjenjiva i kao takva je temelj za smanjenje izazovnih oblika ponašanja.
Na edukaciji smo naučili prepoznati izazovna ponašanja, ali i o važnosti promjene u ponašanju. Sudionici su imali priliku kroz različite praktične vježbe naučiti kako analizirati nepoželjna ponašanja, uočavati obrasce te uočiti razloge zašto se izazovi u ponašanju javljaju. U posljednjem dijelu edukacije bavili smo se definiranjem funkcionalnih zamjenskih ponašanja
Predavačica:
Rea Vuksan, M.ADS, BCBA (bihevioralni analitičar)
Edukacija se provela kroz projekt “Podrška deinstitucionalizaciji djece s teškoćama u razvoju na području Urbane aglomeracije Splita “
KODNI BROJ : UP.02.2.2.15.0087
NOSITELJ: Rehabilitacijski centar Inkludo
Ukupna vrijednost projekta i ukupna vrijednost bespovratnih sredstava: 253.887,39 eura.
TRAJANJE PROJEKTA: 24 mjeseca, od 14.12.2021.-14.12.2023.
PARTNER: Općina Klis
__________________________________________
Organizacija događanja financirana je u okviru Operativnog programa Učinkoviti ljudski potencijali potencijali  2014.-20220. iz Europskog socijalnog fonda.
Edukacija – Izazovna ponašanja i učenje novih vještina
Scroll to top