Predavanje i radionica – Doprinosi li rano učenje engleskog jezika ostvarivanju prava djece s teškoćama u razvoju

PREDAVANJE I RADIONICA: „Doprinosi li rano učenje engleskog jezika ostvarivanju prava djece s teškoćama u razvoju“

U prostorijama Rehabilitacijskog centra Inkludo, 7. srpnja 2023. g. održano je predavanje i radionica na temu „Doprinosi li rano učenje engleskog jezika ostvarivanju prava djece s teškoćama u razvoju“.

Predavanje su održale logopedinja Anita Džido i učiteljica razredne nastave i engleskog jezika Jelena Marija Bilandžić, u sklopu projekta „Podrška deinstitucionalizaciji djece s teškoćama u razvoju na području Urbane aglomeracije Splita“ kodnog broja UP.02.2.2.15.0087., a kojeg je  sufinancirala Europska unija iz Europskog socijalnog fonda.

U prvom dijelu predavanja naša logopedinja upoznala je sudionike s fazama razvoja govora, kako rano izlaganje engleskom jeziku utječe na razvoj materinjeg jezika kod djece s teškoćama u razvoju te kada je vrijeme započeti izlagati djecu s teškoćama u razvoju engleskom jeziku. Sudionici su u sklopu ove radionice ispunili anketni listić, a rezultate smo analizirali i o njima međusobno diskutirali.

U nastavku predavanja Jelena Marija Bilandžić, učiteljica engleskog jezika, nastavila je sa smjernicama za poticanje učenja engleskog jezika kod djece s teškoćama u razvoju. Osvrnula se na problematiku kada dijete bolje govori engleski jezik od materinjeg jezika. Istaknula je važnost poznavanja engleskog jezika koji razvija kompetencije potrebne za cjeloživotni razvoj. Predavačica je prisutne upoznala s Kurikulumom nastavnog predmeta Engleski jezik za osnovne škole i gimnazije u Republici Hrvatskoj u kojem je, između ostaloga, jasno navedeno da se engleski jezik podučava u svim razrednima i vrstama odgoja i obrazovanja kao obavezan ili izborni predmet. Prisutni su pitali zašto to nije tako s obzirom da njihovoj djeci nikada nije ponuđeno, a kamoli omogućeno učenje engleskog jezika. Dio njih se složio s činjenicom da su mislili da jednostavno nemaju na to pravo jer im takvo nešto nije ponuđeno, a isto tako nisu nikada čuli da neko dijete s teškoćama u razvoju uči engleski jezik. Predavačica je prezentirala kako izgleda program učenja engleskog jezika u sklopu projektne aktivnosti, a koji se provodi već godinu i pol s četvero učenika koji pohađaju nastavu u  posebnom razrednom odjeljku i kojima nije omogućeno učenje engleskog jezika niti kao izborni predmet. Upoznala ih je s rezultatima prije početka provođenja programa te je pokazala videozapise s ostvarenim rezultatima nakon samo godinu dana provođenja programa.

Program je u rujnu 2022. godine verificiran od strane Ministarstva znanosti i obrazovanja i kao takav je prvi i jedinstven u Hrvatskoj.  Želja i cilj nam je podići svijest o važnosti pristupa učenju engleskog jezika djeci koja se školuju u posebnim razrednim odjeljenjima i osvijestiti kako je ova aktivnost prilika za inkluzivno obrazovanje i iskorak naprijed. Dokaz koliko je ova aktivnost važna našim korisnicima ogleda se u rečenici jedne učenice koja je presretna došla na  sat engleskog jezika i na upit učiteljice zašto je tako sretna, ona je odgovorila: „Ja učim engleski kao moja sestra“. Jer ona je znala da tamo negdje postoji engleski jezik, da ga uči i njena sestra, ali ne i ona.

Na pitanje Doprinosi li rano učenje engleskog jezika ostvarivanju prava djece s teškoćama u razvoju, dobili smo u zaključku ovog predavanja. „Isključenost iz svoje socijalne zajednice  uskraćuje djeci s teškoćama u razvoju dobrobit koje im obrazovanje pruža za cijeli život: bolji posao, socijalnu i ekonomsku sigurnost, kao i mogućnost za puno sudjelovanje u društvu „(UNICEF,2013.).

Učenje engleskog jezika izjednačava mogućnost za postizanje najvećeg stupnja obrazovanja kod djece, a suvremeno obrazovanje podrazumijeva promjenu paradigme i pristupa u obrazovanju djece s teškoćama.

___________________________________________________________________________________________

Organizacija događanja financirana je u okviru Operativnog programa Učinkoviti ljudski potencijali 2014.-2020. iz Europskog socijalnog fonda.

 

Predavanje i radionica – Doprinosi li rano učenje engleskog jezika ostvarivanju prava djece s teškoćama u razvoju
Scroll to top